Digitale platformen

3 redenen waarom je horeca-uitbating baat heeft bij een digitaal platform

Digitalisering is ook in onze sector niet meer weg te denken: bestellingen worden opgenomen met digitale tools en online reserveringssystemen centraliseren opdrachten die binnenlopen via telefoon, sociale media en website. Maar wist je dat een online systeem ook je interne bedrijfswerking kan optimaliseren? We zetten de voordelen van een digitaal platform op een rij.

 

 

Locatie(s)

SDG's

2
platformen
in eigen beheer ontwikkeld (metsmaak.be en dagschotel.be)
50
gebruikers
die bestellingen plaatsen via de webshop van Met Smaak
3.300
klanten
geregistreerd via beide bestelplatformen
600
maaltijden
dagelijks online besteld

1.Gebruiksgemak

“Digitaliseren is ingewikkeld en kost veel geld” is een bezwaar dat vaak op tafel komt bij de vraag naar digitalisering. Het vraagt inderdaad wat tijd en geld om een platform op maat te ontwikkelen en je personeel ervoor op te leiden. Maar die investeringen haal je er achteraf dubbel en dik uit. Van bestelling over data-analyse tot facturatie: een digitaal systeem is een totaaloplossing die je volledige proces vergemakkelijkt.

Wist je dat we bij Sense, in samenwerking met Enablers, reeds enkele digitale bestelplatformen hebben ontwikkeld? Dat hebben we bijvoorbeeld gedaan voor Met Smaak, de nieuwste creatie van Sense die maaltijden voorziet in Halle en Beersel. Wij staan hier wekelijks in voor 2.000 maaltijden in woonzorgcentra, lokale dienstencentra en assistentiewoningen en verzorgen daarnaast ook thuisleveringen. Jennifer Goens van De Lemoon (dienstencentrum) gebruikt het platform vandaag en getuigt: “Deze tool neemt ons heel wat werk uit handen. De tijd die ik uitspaar met administratief werk, kan ik nu zinvoller besteden aan het optimaliseren van de kwaliteit van onze diensten en aan onze klanten.”

 

2.Efficiëntie

Dankzij de slimme besteltool kunnen bestellingen gemakkelijk geplaatst worden zodat de keuken vervolgens snel aan het werk kan met een duidelijk overzicht van alle automatisch verwerkte bestellingen. Conclusie: met één tool kunnen al je stakeholders eenvoudig aan de slag.

Wist je dat het een digitaal platform ook de meest ingewikkelde processen efficiënter eenvoudiger laat verlopen? Een horeca-context, zeker binnen een woonzorgomgeving, kent vaak verschillende complexiteiten: maaltijden worden op maat gemaakt (in functie van bepaalde diëten bijvoorbeeld), menu’s wisselen wekelijks, leveringen dienen te gebeuren op diverse locaties, verschillende medewerkers geven gelijktijdig bestellingen in, enz. Een digitaal platform zorgt voor efficiëntie in je werking en vermijdt extra workload, fouten of verwarringen.

 

3.Kostenbesparing

Efficiënte processen zorgen voor goede bedrijfsresultaten. Doordat er duurzamer, sneller en foutlozer kan gewerkt worden, haal je uiteindelijk een beter rendement. Een platform ‘denkt’ voor jou en neemt administratieve taken over: op die manier bespaar je kosten en kunnen medewerkers zinvoller worden ingezet.

Wist je dat je met een digitaal platform tijd én geld uitspaart? Logistieke processen die in het verleden werden aangestuurd door verschillende medewerkers, kunnen voortaan immers vertrekken vanuit 1 centraal platform. Zo kunnen je medewerkers efficiënter werken, en is er meer tijd voor waar het echt om draait: klantcontact en mensen verwennen met lekker eten.

 

De troeven van een digitaal platform

  • Makkelijk en overzichtelijk
  • Minder fouten of tijdverlies
  • Totaaloplossing voor alle stakeholders
  • Beter rendement

 

Nieuwsbrief

Schrijf u in op één of meerdere van onze nieuwsbrieven.